U-Boat IID
A II D típus legelső hajóját 1939. szeptemberében bocsátották
vízre és 1941 januárjában állították szolgálatba. A Deutsche Werke
kieli hajógyárában összesen 16 darab ilyen hajó (U-137-től U-152-ig)
épült meg. A kései szolgálatba állítás ellenére ezek a hajók már 1940-ben is
igencsak elavultnak számítottak. A későbbi fejlesztések során a
mérnökök megpróbálták növelni a hajó stabilitását, ezért részlegesen
átépítették a törzset, és nagyobb üzemanyagtartályt építettek be a
hatótávolság növelése érdekében. 1940-41 között az admiralitás fokozatosan kivonta az osztályhoz
tartozó egységeket a járőrszolgálatból, mivel nyilvánvalóvá vált, hogy
azok nem képesek felvenni a harcot a brit rombolókkal. A II. osztály különböző változataiból összesen 50 példány
épült, amelyek közül hat darabot 1941 nyarán a német haditengerészet a
román hadsereg kötelékébe utalt át.
TECHNIKAI ADATOK
-
Vízkiszorítás (tonna): 314 (felszínen), 328 (lemerülve), 364 (harcra készen)
-
Hossz: 43,97 m
-
Szélesség:
4,92 m
-
Merülés: 3,93 m
- Magasság: 8,40 m
-
Teljesítmény (LE): 700 (felszínen), 410 (lemerülve)
-
Sebesség (csomó): 12,7 (felszínen), 7,4 (lemerülve)
-
Hatótávolság (km/csomó): 9000/8 (felszínen), 90/4 (lemerülve)
-
Torpedó: 5 db, 3/0 (orr / far-cső)
-
Akna: 12 TMA v. torpedó
-
Fedélzeti ágyú: -
-
Személyzet: 24 fő
-
Max merülés: kb. 150 m