A több mint 2500 tonna vízkiszorítású Type B2-es (Ocu-Gata 2) tengeralattjárók a korábbi B1 típus javított, továbbfejlesztett változatai. Bár ezek az egységek valamivel nagyobbak voltak elődjüknél, ennek ellenére rendkívüli módon hasonlítottak azokra mind teljesítményben, mind kinézetben. Az osztály összes hajója - csakúgy mint elődje - képes volt 1 darab Yokosuka E14Y repülőgép hordozására és indítására, mivel fedélzetükön hangárral és katapulttal is rendelkeztek. Eredetileg összesen 8 ilyen típusú hajó megépítését tervezték, de végül is az utolsó két egységet törölték a tervből. A megépült hat tengeralattjáró közül egyik sem élte túl a háborút, valamennyi elpusztult a harcok folyamán. Az I-40-et 1943. november 25-én süllyesztette el az USS Radford romboló Makin mellett, az I-41-t 1944. november 18-án semmisítették meg az USS Anzió kísérő-hordozó repülőgépei és romboló-kísérete, az I-42-t 1944. március 23-án az USS Tunny tengeralattjáró torpedózta meg Palau mellett, míg 1944. február 15-én az USS Aspro tengeralattjáró az I-43-t semmisítette meg 280 mérföldre Guamtól keletre. Az I-44-et 1945. április 29-én amerikai repülőgépek süllyesztették el. Az I-45 1944. október 29-én semmisült meg Surigaotól keletre.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Vízkiszorítás (tonna): 2624 (felszínen), 3700 (lemerülve)
-
Hossz: 108,7 m
-
Szélesség: 9,3 m
-
Merülés: 5,2 m
-
Magasság: - nincs adat -
-
Teljesítmény (LE): 22 000 (felszínen), 2000 (lemerülve)
-
Sebesség (csomó): 23,5 (felszínen), 8 (lemerülve)
-
Hatótávolság (km/csomó): 21 000/16 (felszínen), - nincs adat - (lemerülve)
-
Torpedó: 17 db 6/0 (orr/far-cső)
-
Akna: - nincs -
-
Fedélzeti ágyú: 1 db 140 mm-es Model 1922 L / 40
-
Személyzet: 114 fő
-
Max merülés: 100 m