Königsberg könnyűcirkáló
A német könnyűcirkálót Wilhelmshaven haditengerészeti hajógyárában kezdték el építeni 1926 tavaszán, és 1927. március 26-án bocsátották vízre. Az 1929 áprilisában szolgálatba állított Königsberg a Német Haditengerészet egyik könnyücirkáló-osztályának volt tagja. Ez az osztály három hajóból állt: a másik kettő a Karlsruhe és a Köln. A Königsberg Densch altengernagynak, a német haditengerészet felderítőegységei rangidős parancsnokának zászlóshajója volt. 1940. április 10-én süllyedt el Bergennél, amikor a brit haditengerészet légiflottájának Blackburn Skua repülőgépei több hullámban, zuhanóbombázásban csaptak le rá. Ez a cirkáló volt a háború első nagyobb hadihajója, amely légitámadás következtében süllyedt el. A Königsberg roncsait 1943-ban emelték ki, szárazdokkba vitték, majd amikor 1944 szeptemberében újból az oldalára fordult, felhagytak a javításával és szétbontották.
TECHNIKAI ADATOK
-
Vízrebocsátás: 1927
-
Vízkiszorítás: 6.057 t (üresen); 7.590 tonna harckészen
-
Sebesség: 32 csomó
-
Személyzet: 580-900 fő között
-
Hajtómű: 3 hajócsavar, kazán és gőzturbina - 60.000 HP
-
Hatótávolság: 5.500 tengeri mérföld
-
Hossz: 173,75 m
-
Szélesség: 15,24 m
-
Merülés: 4,28 m
-
Fegyverzet: 9 db 15,0 cm-es ágyú; 8 db 8,8 cm-es ágyú; 8 db 3,7 cm-es és 6 db 20 mm-es légvédelmi gépágyú + 2 db Arado Ar 196 repülőgép
-
Páncélzat: övpáncél 50-70 mm, lövegtornyok 25,4 mm, fedélzet 40,1 mm