„Van ember - van probléma! Nincs ember - nincs probléma." - Joszif Sztálin

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Kaga repülőgép-hordozó

kaga
 
A Kaga eredetileg csatacirkálónak készült, és 1920. november 17-én bocsátották vízre. Az 1922-ben aláírt washingtoni flottaegyezmény értelmében szét kellett volna bontani, de a Japán Császári Haditengerészet úgy döntött, átépíti repülőgép-hordozóvá, egy másik hordozó, az Amagi helyett, amit még a hajógyárban pusztított el egy földrengés. Az Akagihoz hasonlóan háromszintes, lépcsőzetes repülő-, tüzérségi és katapult- (hangár-) szinttel épült, felépítmény (parancsnoki sziget) nélkül. A végszerelés már 1928 márciusára befejeződött, de a hajó csak 1930-ban lépett szolgálatba. 1935/36- ban átépítették, teljes, ún. feltámasztásos repülőfedélzetűre, és megnövelték repülőgép-kapacitását is. A korábban "hivatalosan" 29 600 tonnásnak megadott hajó az átépítések révén jelentősen, mintegy 8600 tonnával súlyosbodott. Ezzel egyike lett a japán haditengerészet legnagyobb hordozóinak. Miután 1935 júniusban ismét felfegyverezték, az Akagival együtt az 1. hordozóhadosztályhoz került. Repülőgépei részt vettek a kínai-japán háborúban. Világháborús pályafutása rövid volt, ám annál látványosabb. 1941 decemberében repülőgépei Pearl Harbort támadták, majd ezt követően részt vettek a Rabaul, a Darwin, illetve Jáva elleni hadműveletekben is. Ezután a Midway-szigetek ellen induló japán repülőgép-hordozókból álló haderőhöz csatolták. A hordozókat, melyeket Midway légvédelmének megsemmisítésével bíztak meg, teljesen készületlenül érte, amikor az ellentámadást indító amerikai zuhanó- és torpedóvető bombázók lecsaptak rájuk. Az Akagi a Kaga és a Soryu a tenger fenekén végezte. A Kaga fedélzetén 800 ember vesztette életét.
 
TECHNIKAI ADATOK
  • Vízrebocsátás: 1920. november

  • Vízkiszorítás: 38.216 t (üresen); 43.633 tonna (max.)

  • Méretek: hossz: 240,5 m - szélesség: 24,4 m - merülés: 9,44 m

  • Sebesség: 27,5 csomó

  • Személyzet: 1340 fő

  • Hajtómű: kazán és gőzturbina

  • Hatótávolság: 14 900 km

  • Fegyverzet: 25 db 20 mm-es és 30 db 13,2 mm-es légvédelmi ágyú, 85 repülőgép

  • Páncélzat: (vízvonal): 279,4 mm, (fedélzet): 58,42 mm, (tornyok): nincs

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább