Az Akagit eredetileg 41 820 tonnás csatacirkálónak tervezték, de a Washingtoni Haditengerészeti Szerződés miatt, melyből adódóan Japán a haditengerészeti programnak korlátozására kényszerült, még a hajógyári sólyán áttervezték. 60 repülőgép működtetésére épült, majd átalakították nehezebb repülőgépek hordozására, és még több könnyűlöveget is kapott. Az átépítése után elöl három repülőfedélzettel rendelkezett, és a felső repülőfedélzetén nem volt felépítménye. A hajó jobb oldalán elhelyezett két kémény közül az egyik felfelé, a külső pedig lefelé mutatott. Az 1935-38-as átépítése során eltávolították az első részén lévő két alsó repülőfedélzetet, a felső repülőfedélzetet pedig egészen a hajóorrig meghosszabbították. A fedélzet bal oldalára felépítményt helyeztek el. 1941. december 7-én az Akagi vezette a japán repülőgép-hordozókról Pearl Harborra mért csapást, de néhány hónappal később a döntő jelentőségű midwayi ütközetben az USA haditengerészetének zuhanóbombázói által ledobott bombák megsemmisítették.
-
Vízrebocsátás: 1925 (1935)
-
Vízkiszorítás: 36 580 tonna/41.300 tonna
-
Sebesség: 32,5 csomó (60,2 km/ó
-
Személyzet: 2000 fő
-
Hajtómű: 4 csavartengely, 4 szabadfutású gőzturbina
-
Hatótávolság: 14 800 km
-
Méretek: hossz: 249,1 m - szélesség: 30,4 m - merülés: 8,1 m
-
Fegyverzet: 10 db 203 mm-es (8 h.), 12 db 119 mm-es (4,7 h.) löveg, később 91 db repülőgép
-
Páncélzat: övpáncél 152 mm, fedélzet 76,2 mm