Az 1930-as kiegészítő Londoni Flotta-egyezmény a japán haditengerészet repülőgép-hordozó flottájának engedélyezett határát 10 000 tonna vízkiszorítással növelte, 91 000 tonnára. Ennek keretében, a még "hivatalosan" kihasználatlan vízkiszorítási kapacitást is felhasználva tervezték meg a Soryu (Kék Sárkány) csapásmérő repülőgép-hordozót. Bár a flottaévkönyvek a Hiryu testvérhajójaként tartják nyilván, tény, hogy a hajók teljes hosszúságukon és repülőgép-kapacitásukon kívül minden egyéb jellemzőjükben és külső formájukban is eltérnek egymástól. Felépítését tekintve teljes fedélzetes, jobb oldalon elhelyezett szigettel (a Hiryu-nál ez a bal oldalon van) és lehajtható füstelvezető kéményekkel, középvonalban elhelyezett három repülőlifttel. Minden szempontból viszonylag jól sikerült konstrukció volt az 1937 decemberében szolgálatba állt hajó, majd egyike volt azoknak a hordozóknak, melyek részt vettek 1941. december 7-én a Pearl Harbor elleni támadásban. Ezt követően repülőgépei a Malacca, Darwin, illetve Jáva elleni hadműveletekben harcoltak. A Midway-szigetek ellen induló japán repülőgép-hordozó haderő részeként ért véget pályafutása, miután a hordozókat, melyeket Midway légvédelmének megsemmisítésével bíztak meg, teljesen készületlenül érte, amikor az USS Yorktown (CV-5) ellentámadást indító SBD Dauntless repülőgépei lecsaptak rájuk. Az Akagi, a Kaga és a Soryu számos bombatalálat után a tenger fenekén végezte.
TECHNIKAI ADATOK
-
Vízrebocsátás: 1935.
-
Vízkiszorítás: 15 900 t (üresen) 19 516 tonna (harckészen)
-
Méretek: hossz: 221,9 m - szélesség: 20,7 m - merülés: 7,5 m
-
Sebesség: 34,5 csomó (63.9 km/h)
-
Személyzet: 1103 fő
-
Hajtómű:4 hajócsavar és 4 gőzturbina - 152 000 LE
-
Hatótávolság: 10 800 km
-
Fegyverzet: 12 db 127 mm-es (6×II-/40) ágyú, 28 db 25 mm-es (14×II) légvédelmi ágyú - 71 repülőgép
-
Páncélzat: nincs adat