Ez a hajó a Dunán szolgált, és Magyarország leggyorsabb őrnaszádja volt. A naszád a Ganz-hajógyárban készült 1918-ban, és ott cserélték le gőzturbináit dízelmotorokra 1928-’29 között. A Sopron 1930. május 22-én került ismét szolgálatba. A hajó 1966-ban ismeretlen okokból elsüllyedt.
Adatok:
-
Méretek: 44 m hosszú; 6 m széles; legnagyobb merülése 1 m; oldalmagassága 1, 9 m.
-
Vízkiszorítás: 168 t.
-
Páncélzat: fenéklemez: 2, 5 -3, 3 mm folytvas; oldallemezek: 7, 5 mm krómnikkel; gépházpáncélzat: 12 mm krómnikkel; fedélzet: 5, 5 mm krómnikkel; felépítmények: 7, 5 (oldalt), illetve 5, 5 mm (tető) krómnikkel; parancsnoki torony: 10-12 mm krómnikkel; toronypáncélzat: 10 mm krómnikkel.
-
Fegyverzet: 2 db 66 mm-es H/50-es löveg, 5 db 8 mm-es 7/12 M Schwarzlose géppuska.
-
Meghajtás: 2 db MAN diesel motor, 2x800 LE.
-
Holtvízi sebesség: 24, 2 km/h
Az adatok nagy része a „Haditengerészetek és folyamőrök a Dunán” (írta Csonkaréti Károly és Benczúr Gyula)című könyvből származik.
Írta: Korondi Bence