A Hermes volt az első igazából repülőgép-hordozónak tervezett és megrendelt hajó a világon. Építését 1917-ben kezdték meg, de csak 1924-ben készült el, így a szolgálatba lépés szempontjából a japán Hosho repülőgép-hordozó megelőzte. Cirkáló típusú hajótestének a főfedélzet adta meg a szerkezeti erősségét. Fölötte helyezkedett el a 122 méter hosszú hangárfedélzet, majd a repülőfedélzet. A parancsnoki hídját, kéményét, vezetési központját és az árbocait mind a repülőfedélzet jobb oldalán elhelyezett nagy sziget-felépítményben csoportosították. A 150 mm-es lövegeit a hajótestben helyezték el, míg a kisebb kaliberű fegyverzetet a repülőfedélzet jobb oldalán szerelték fel. Nem tudott sok repülőgépet magával vinni, 1940-ben a repülőezrede csupán 12 vadászgépből állt. 1942. április 9-én Ceylon előtt a Shokaku japán hordozóról felszállt repülőgépek, az ausztrál Vampire rombolóval és a Hollyhock korvettel, valamint két tankhajóval együtt elsüllyesztették.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Vízrebocsátás: 1919
-
Vízkiszorítás: 11.024 t (üresen), 13.208 tonna (harckészen)
-
Méretek: hossz: 182,82 m - szélesség: 21,70 m - merülés: 6,51 m
-
Sebesség: 25 csomó (46,26 km/h)
-
Személyzet: 664 fő
-
Hajtómű: 2 hajócsavar és két Parsons gőzturbina - 40.000 shp
-
Hatótávolság: 7400 km
-
Fegyverzet: 6 db 13,9 cm-es ágyú; 3 db 101 mm-es, 6 db 20 mm-es és 8 db 127mm-es légvédelmi ágyú és 20 repülőgép
-
Páncélzat: 25,5 - 76,2 mm (fedélzet és övpáncél