Oklahoma csatahajó
Az első amerikai hármas lövegtornyú csatahajó, a Nevada-osztály két tagjának építéséhez 1912-ben kezdtek hozzá. A 24000/30000 tonnás hajókat 10 db 35,6 cm-es L/45-ös löveggel szerelték fel. A lövegek elhelyezése az olasz Conte Di Cavour-ra emlékeztet. Az orrhoz és a tathoz legközelebbi toronyban 3, az ezt követő tornyokban két löveget helyeztek el. Az olasz hajótól eltérően a hajó közepén, a harmadik hármas lövegtorony helyén található a felépítmény. A két hajó különböző gépészeti berendezésekkel épült: az Oklahoma háromszoros expanziójú turbinákat és 12 db Babcock-kazánt, a Nevada Curtis-turbinákat és 12 db Yarrow-kazánt kapott. Mindkét egység részt vett az első világháborúban, majd 1927 és 1929 között mindkettőt átépítették. A Pearl Harbor elleni japán légitámadásban az Oklahoma nyolc perccel az első torpedó becsapódása után felborult. A víz akadálytalanul ömlött be a nyitott fedélzeti nyílásokon.Csak a hajó bal oldala és a gerinc egy része látszott ki a vízből. Árbocaival a fenékbe fúródott. Közel 400 tengerészt vitt a hullámsírba. A hajót néhány hónap múlva kiemelték, de a nagyon komoly sérülések miatt már nem állították helyre.
TECHNIKAI ADATOK
-
Vízrebocsátás: 1914
-
Vízkiszorítás: 29 070 t (üresen); 31 700 tonna (harckészen)
-
Méretek: hossz: 177,7 m - szélesség: 32,85 m - merülés: 9 m
-
Sebesség: 20,2 csomó
-
Személyzet: 1374 fő
-
Hajtómű: 4 hajócsavar, háromszoros expanziójú turbinák és 12 db Babcock-kazán - 23 400 shp
-
Hatótávolság: nincs adat
-
Fegyverzet: 10 db 356 mm-es (2×III, 2×II-/45) ágyú; 28 db 127 mm-es (16×I, 12×I-/51) és 8 db 127 mm-es (8×I-/25) ágyú; 4 db 76.2 mm-es (4×I-/50-AA) ágyú és 6 db 12,7 mm-es légvédelmi gépágyú + 2 repülőgép (1929)
-
Páncélzat: 203-343 mm a vízvonalnál, 76 mm a fedélzeten, tornyokon 127-406 mm