„Ennyire még soha nem álltak úgy a dolgok a történelem során, mint most." - Dwight D. Eisenhower

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Alabama csatahajó

Alabama
alabama-iii
 

A South Dakota-osztály negyedik, egyben utolsó hajóját, az USS Alabama (BB60) csatahajót 1942. február 16-án bocsátották vízre, és az év augusztusára szerelték fel. Átalakítások, majd a sarkvidéken töltött konvojkísérő feladatok után az Alabama a South Dakotával 1943 júniusban érkezett Scapa Flow-ba, hogy felváltson két brit csatahajót, melyek a Földközi-tenger térségében a szövetségesek szicíliai partraszállásának tengeri támogatásában vettek részt. A két amerikai csatahajót 1943 augusztusától átvezényelték a Csendes-óceán térségébe. 1944. januárban közreműködtek a Marshall-szigeteken kiépített japán támaszpontok ellen indított offenzívában. Az Alabama ezt követően az Amerikai Haditengerészet Csendes-óceán térségében végzett összes nagyobb hadműveletében részt vett, főleg a repülőgép hordozókat kísérte: a Fülöp-tengeri és a Gilbert-szigeteki csatában, a Leyte öbölbeli csatában, Truknál, Palaunál, Saipannál, Guamnál, Luzonnál, Tajvannál, Okinawánál és a japán szigetek bombázásában. Ez olyan feladat volt, amire a nagy csatahajók különösen alkalmasnak bizonyultak, már csak azért is, mert az amerikaiak teljes légi fölényt élveztek. 1945. június 5-én az Alabama egy tájfunban, mely az Okinawa-szigeteknél érte, megrongálódott. 1947. januárban tartalék állományba került, 1962-ben leszerelték és Alabama államba vitték, ahol a mobile-i katonai bázison kiállították.
TECHNIKAI ADATOK
 
  • Vízrebocsátás: 1942 február

  • Vízkiszorítás: kb. 38000 tonna (standard.) ,kb. 42000 tonna (konstrukciós) és 44374tonna (max.) vízkiszorítás hosszú tonnában 1ts=1,016 (metrikus)tonna

  • Sebesség: 27,5 csomó (50,93 km/h)

  • Személyzet: 1793 fő (béke) 2753 fő (háborús)

  • Hajtómű: 4 Westinghouse gőzturbina – 8 Foster Wheeler kazán, 130 000 LE (csavartengelyen mért)

  • Hatótávolság: 27 360 km

  • Hossz: 207,5 m (összes), 203,0 m (vízvonal)

  • Szélesség: 32,91 m

  • Merülés: 8,9 m/11,00 m

  • Fegyverzet: 9 db 406 mm-es/L45 (45-szörös kaliberhosszúságú), 20 db 127 mm-es/L38 löveg, 56 db, 1943-tól 42 db 20 mm-es és 32, 1943-tól 48 db 40 mm-es légvédelmi löveg + 3 repülőgép

  • Páncélzat: felső fedélzet 38,1 mm, fölső páncélfedélzet 19+127mm, alsó páncélfedélzet 147+19 mm (csak a hajó hátsó részében a hátsó keresztirányú rekeszfal mögött, keresztirányú válaszfalak 280 mm, övpáncél 310 mm, barbetták 282-432 mm, lövegtornyok 457 mm (elöl), parancsnoki torony 406 mm. páncélzat súlya összesen kb. 14200 ts, építési költség kb. 77millió dollár

A cikket javította: Gipszj

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább