Ez a fegyver tulajdonképpen egy szárny- és kormányfelületekkel ellátott bombatörzs volt, amelybe Walter rakétahajtóművet építettek. Ezzel sebessége elérte az 580 km/órát. A Hs-293 hajtómű nélküli siklásra is képes volt, így feltétlenül a siklóbombák családjába tartozik. Ezt a fegyvert a németek 1943-tól vetették be, mégpedig a Hs-293A típust rádión, a Hs-293B-t pedig vezetékes úton vezérelték a célba. Mindkét típus hajtómű-működés nélküli zuhanósebessége elérte a 230 m/mp-et. A háború végére megtervezték a németek a Hs-293D típusú siklóbombát. Ezt televíziós úton irányították volna, de ez a bomba sorozatgyártásig már nem jutott el. A Hs-293-as bombákat 8000 méteres magasságban lehetett útjukra bocsátani, a célponttól 20 000 méter távolságból. Így az anyagép pilótája kikerült a hadihajók légvédelmi fegyvereinek lőtávolságából. A németek a Hs-293A típusnál rádióvezérléses parancsközlő rendszert alkalmaztak. A "Kehl" rádióvezérlő rendszernél a FuG-203-as adó- és a FuG-230-as vevőberendezést használták. A Hs-293B siklóbomba irányítása kábelvezetéken történt. Minden ilyen típusú bombához 20 km kábel, valamint 12 km hosszúságú pótvezeték tartozott. A Hs-293B irányítása hasonló volt a napjainkban használatos vezetékes páncéltörő rakéták irányításához.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek: hosszúság 3,82 m; fesztávolság 3,10 m
-
Robbanótöltet: 510 kg
-
Súly: 975 kg
-
Sebesség: 580 km/ó (hajtóművel)
-
Hajtómű: egy Walter rakéta
-
Irányítás: Hs-293A típust rádión keresztül, Hs-293B-t pedig vezetékes úton