„A jelenlegi helyzetet számunkra adott lehetőségnek, nem pedig katasztrófának kell tekinteni." - Dwight D. Eisenhower

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

SLC Maiale olasz lassan haladó torpedó

 
A Siluro a Lenta Corsa (SLC = lassan haladó torpedó) tulajdonképpen egy elektromos meghajtású, tenger alatti műveletekhez kialakított harceszköz volt. Az SLC személyzetét két búvár alkotta, akik lovaglóülésben, egymás mögött helyezkedtek el. Az 1936-os próbák során e szerkezettel már 2 órát lehetett a víz alatt tartózkodni. A további munkálatok során végül sikerült az elektromos meghajtást tökéletesíteni, valamint használható navigációs műszert készíteni, illetve a légzőkészülék és búváröltözék problémáit is megoldani. A 6,5 m hosszú torpedó orrába – egy könnyen eltávolítható – kb. 250-300 kg tömegű időzített robbanófejet (tapadóakna) szereltek. A bevetési területre többnyire közepes tengeralattjárók szállították az SLC-ket, amelyekből egyidejűleg három ilyen eszközt is hordozhattak a zárt hengeres konténereikben. Az egyenként kibocsátott emberi torpedók a cél előtti utolsó szakaszt már önállóan tették meg. 1938-ban a fegyverként is bevethető eszközöket a Junio Valerio Borghese herceg, fregattkapitány X. MAS flottillájába vonták össze. A különleges egység irányítását utóbb Ernesto Forza fregattkapitány vette át. Borghese herceg pedig a Sciré nevű naszád parancsnoka lett, amely 1941 decemberében Alexandria közelébe szállította azt a három emberi torpedót, melyek december 18–19-én éjjel csapást mértek a britek közel-keleti flottájára. E sikeres akció során süllyedt el a HMS Valiant és a Queen Elizabeth csatahajó, valamint megsérült két másik hajó is.
 
TECHNIKAI ADATOK
  • Gyártó: San Bartolomeo La Spezia Matricola

  • Vízrebocsátás: 1935-től kezdődően

  • Méretek: hossz 6,54 m; szélesség 0,53 m

  • Személyzet: 2 fő

  • Fegyverzet: első változat 220 kg robbanóanyag, az utolsó verzió robbanótöltete 300 kg

  • Merülési mélység: 15-30 m

  • Meghajtás: egy 1,1 LE-s elektromotor

  • Hatótávolság: 16 km

  • Teljesítmény: max. sebessége 4,5 km/h

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább