GAZ-AA teherautó
1932-ben kezdett működni a V.M. Molotovról elnevezett autógyár Gorkij városában (GAZ). A gyár főbb típusai voltak: az amerikai Ford-AA típus továbbfejlesztett változatai, a GAZ-AA, és a GAZ-AAA. (Az orosz modellek másféle váltóházzal és kormányrendszerrel lettek szerelve.) A legendás "Polu- torka" a háború idején legnagyobb számban gyártott orosz jármű volt. 1932-tól 1950-ig több mint 1 millió darab készült belőle. A 4x2 kerékelrendezésű GAZ-AA igazi mindenes jármű volt: közönséges teherautóként, lõszer- és üzemanyagszállítóként, mentőautóként, mozgó rádióállomásként és légvédelmi ütegként egyaránt bevált. Minden létező üzemanyaggal üzemelt - akár kerozinnal is feltankolhatták, ha nem volt túl meleg az idő. Másfél tonnát meghaladó hasznos terhét 70 km-es óránkénti sebességgel juttatta célba.
TECHNIKAI ADATOK
-
Méretek: hosszúság 5,35 m; szélesség 2,03 m; magasság 1,97 m
-
Súly: 1750 kg
-
Személyzet: 1 fő
-
Fegyverzet: alapváltozatnál nincs
-
Páncélzat: nincs
-
Hatótáv: 220 km (úton)
-
Motor: egy 40/42 LE-s 4 hengeres GAZ-A/GAZ-AA benzinmotor
-
Teljesítmény: max. sebessége úton 70 km/h; fogyasztás 18,5 liter/100 km