A 12 tonnás vontató története egészen 1931-ig nyúlik vissza, amikor a Daimler-Benz vállalat az akkor még baráti államnak számító Szovjetunóval közösen kifejlesztette a ZD-5 jelzésű féllánctalpas vontatót. A jármű a már korábban említett döntés következtében a német fegyveres erők érdeklődését is felkeltette, így azt tovább fejlesztették a Reichswehr igényeinek megfelelően. Az DBs7 gyári jelzésű vontatót 1934-ben Sd.Kfz. 8 jelzéssel állították rendszerbe a német haderőnél, schwerer Zugkraftwagen 12t néven. Az Sd.Kfz. 8-asok gyártása azonban rendkívül költséges és bonyolult folyamat volt: egy jármű 46 000 birodalmi márkába került, amiből három Sd.Kfz. 10-es vontatót lehetett volna építeni. A gyártás üteme 1943-ban érte el a csúcspontját, azt követően csökkent: a termelőkapacitást a nehezebb, de gazdaságosabban gyártható Sd.Kfz. 9-es gyártására állították át. A háború végéig 3450 darab 12 tonnás vontató készült.
TECHINKAI ADATOK:
-
Méretek: hosszúság 7,40 m; szélesség 2,35 m; magasság 2,20 m
-
Súly: 14 400 kg
-
Személyzet: 2+13 fő
-
Fegyverzet: nincs
-
Páncélzat: nincs
-
Hatótáv: 250 km (úton)
-
Motor: egy 185 LE-s Maybach HL85 TUKRM 12 hengeres benzinmotor
-
Teljesítmény: max. sebessége úton 51 km/h