A G5-ös sorozat járműveit a Wehrmacht igényeinek kielégítésére, igen jó terepjáró képességű személyszállító gépkocsiként tervezték. A Daimler-Benz első kísérletre előállított egy igen jó teljesítményű, négykerékhajtású és kormányzású típust, amelynek azonban katasztrofálisan gyenge volt a terepjáró képessége. A G5-ös emellett túl nagy méretű és túl drága is volt. A típust mellőzték a szabványos személygépjármű típusok kiválasztásánál, ezért a Daimler-Benz továbbfolytatta fejlesztését. 1937 és 1941 között 378 darab G5-ös épült, de a Wehrmachtnál csupán kevés példánya maradt szolgálatban, jóllehet néhányat megtartottak a náci párt magas rangú hivatalnokai és a vezérkar számára. (A G5-ösre is jellemző volt a német könnyű teherbírású gépjárművek általános hibája, azaz, hogy nehéz körülmények között - különösen a Szovjetunióban - megbízhatóságuk kétségessé vált.) A magyar honvédség 1940-ben 240 darabot vásárolt ebből az autóból.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek - hosszúság 4,52 m; szélesség 1,70 m; magasság 1,80 m
-
Súly: 1630 kg;
-
Személyzet: 1 fő
-
Fegyverzet: nincs
-
Páncélzat: nincs
-
Hatótáv: 480 km
-
Motor: egy 90 LE-s (67 kW) Mercedes-Benz hathengeres benzinmotor
-
Teljesítmény: max. sebessége úton 75 km/h; gázlóképesség 0,70 m