A motorkerékpár-gyártás területén nagy, hagyományokkal rendelkező BMW és Zündapp, két egymástól kis mértékben eltérő motort alkottak. A BMW 751 köbcentiméteres léghűtéses 2 hengeres, négyütemű boxermotort épített be a járműbe. Négyfokozatú sebességváltó hátramenettel, és még terep fokozattal is el volt látva. 1942-ben a BMW légszűrővel látta el, ami leginkább az ejtőernyősök sisakjára volt jellemző. Az oldalkocsira géppuskát is fel lehet helyezni (MG34 v. MG42), amivel menet közben is tüzelhetett a vezetője. Strapabíróságára jellemző, hogy napjainkban is rengeteg, jó állapotban lévő példány található. A háború alatt összesen 16 000 darab készült belőle, és dupla annyiba került a megépítése, mint egy Kübelwagennek. A BMW R-75 oldalkocsis motorkerékpárt 1943-tól a magyar ejtőernyőscsapatoknál is rendszeresítették.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek: hosszúság 2,386 m; tengelytáv 1,715 m (oldalkocsival); magasság 0,51 m
-
Súly: saját tömeg 420 kg, megengedett össztömeg 670 kg
-
Személyzet: 1+2 fő
-
Fegyverzet: egy golyószóró, vagy géppuska
-
Hatótáv: 330 km, a benzintartály befogadóképessége 23 liter
-
Motor: egy 26 LE-s, 751 köbcentiméteres léghűtéses 2 hengeres, négyütemű BMW boxermotort
-
Erőátvitel: négy előremeneti és egy hátrameneti fokozatú váltómű, folyamatos hátsókerék- és oldalkocsikerék-hajtás, kapcsolható differenciálzár és terepfokozat
-
Teljesítmény: max. sebessége úton 92 km/h; gázlóképesség: 350 mm; fogyasztás 7 liter/100 km