A BARV-t a D-napi partraszállásra fejlesztették ki, mert józan megfontolások alapján szükségesnek tartottak egy mély vízben is használható műszaki mentő járművet a part menti sávban megfeneklett járművek kivontatására. Az 1943 decemberében végrehajtott kísérletek sikeresnek bizonyultak, és a D-napra 55 példánya állt bevetésre készen. A pocsék június 6-i időjárás rengeteg munkát biztosított valamennyinek. A BARV alapjában véve egy szabványos Sherman harckocsi volt, amelynek tornyát egy magas felépítménnyel váltották fel. Az egész jármű vízzáró szerkezetű volt. A jármű személyzetéhez általában tartozott egy búvár is, aki a vontatókábeleket kötötte a helyükre. A BARV vontathatta, vagy akár tolhatta is az elakadt járműveket, ám hátrányt jelentett, hogy nem rendelkezett csörlővel.
TECHINIKAI ADATOK:
-
Méretek - hosszúság 6,13 m; szélesség 2,67 m; magasság 2,98 mm
-
Súly: nem ismert
-
Személyzet: 5 fő
-
Fegyverzet: nincs
-
Páncélzat: 12-62 mm
-
Hatótáv: 130-160 km (úton)
-
Motor: két, összesen 500 LE (373 kW) teljesítményű General Motors 6-71 dízelmotor
-
Teljesítmény: max. sebessége úton 47 km/h; lépcsőmászó képesség 0,61 m; árokáthidaló képesség 2,26 m - a jármű úszóképes