A történelem során folytatott háborúkban a tavaknak, folyóknak mindig jelentős szerepük volt, általában a védőket segítették, a támadók dolgát megnehezítették. Ezért a hadviselő felek mindig keresték azokat az eszközöket, melyekkel a vízi akadályokat le tudják győzni. Ezek a szerkezetek a technika fejlődésével egyre korszerűbbek, egyre sokoldalúbbak lettek. Az európai háborúban még közvetlenül részt nem vevő Egyesült Államok hadserege 1940-ben kezdett egy terepjáró személygépkocsi, a később minden terepjáró személygépkocsi szinonimájává vált Jeep kifejlesztéséhez. A jármű sorozatgyártását később a könnyű terepjáró személygépkocsira kiírt pályázatot megnyerő Willys cég mellett a Ford Motor Company egymással párhuzamosan végezte, fő darabjaik és alkatrészeik egymással azonosak vagy csereszabatosak voltak. Az USA védelmi minisztériuma már 1941 márciusában újabb pályázatot írt ki egy úszni is képes könnyű, terepjáró személygépkocsi, a Seep (seagoing Jeep = vízenjáró Jeep) fejlesztésére/gyártására. 1942 és 1943 között 12 778 darab készült belőle.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek: hosszúság 4,62 m; szélesség 1,62 m; magasság 1,75 m
-
Súly: 1630 kg
-
Személyzet: 1 fő
-
Fegyverzet: az alap változatnál nincs
-
Páncélzat: nincs
-
Hatótáv: 120 km (úton)
-
Motor: egy 60 LE-s négyhengeres, 3+2 sebességes Ford GP
-
Teljesítmény: max. sebessége úton 65 km/ó; vízen 5 km/h