Az 1932-ben gyártani kezdett BA-10 a GAZ-AAA polgári célú teherautó alvázára épült (amelyet megerősítettek, hogy elviselje a jelentős tömegnövekedést). A BA-10 jókora, gyakorlatias kialakítású harcjármű volt, amelynek korszerűtlen megjelenése jól tükrözte a konstrukció I. világháborús eredetét. Tömege ellenére a BA-10 jól bevált a szovjet terepviszonyok és távolságok közepette, főfegyverzete pedig vetekedett a legtöbb harckocsiéval. 1941 júniusát követően a Szovjetuniót lerohanó német csapatok jelentős mennyiségű BA-10-est zsákmányoltak, amelyeket mind a Szovjetunióban, mind pedig a Balkánon partizánvadász feladatokra vetettek be. A jármű nagyszerűen bevált ebben a szerepkörben. Azokat a BA-10-eseket, amelyek szovjet kézben maradtak, 1942 végétől kivonták a frontszolgálatból, majd tornyukat leszerelve páncélozott szállító járműként használták őket.
TECHNIKAI ADATOK
-
Hosszúság: 4,70 m
-
Szélesség: 2,09 m
-
Magasság: 2,42 m
-
Súly: 7 500 kg
-
Legénység: 4 fő
-
Fegyverzet: 1 db 37 vagy 45 mm-es harckocsiágyú; egy db 7,62 mm-es géppuska
-
Motor: egy 85 LE-s (63kW) teljesítményű 14 hengeres vízhűtéses GAZ-M benzinmotor
-
Sebesség: úton 87 km/h; gázlóképesség 0,60 m; lépcsőmászó képesség 0,38 m; árokáthidaló képesség 0,50 m
-
Hatótávolság: 320 km
-
Páncélzat: 25 mm-ig