Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket.
Az Arado Ar 440 egy II. világháborús német magassági nehézvadász repülőgép modell volt, melyet a warnemündei Arado Repülőgépgyárban fejlesztettek ki. A gép kialakítását az Arado Ar 240 típus alapján 1942-1943-ban végezték el, amikor az RLM pályázatot hirdetett egy légifölény vadászrepülőgép tervezésére. Az új gép szárnyai az Ar 240C típus alkatrészeiből készültek, melyekben összesen hat darab üzemanyagtartályt alakítottak ki 2600 liternyi befogadóképességgel. Ezen kívül a vezérsíkok is teljes egészében, míg a minden ízében fém építésű törzs alkotó elemeinek 90 %-a szintén az Ar 240 modelltől származtak. A kétüléses, túlnyomásos pilótafülkét a törzs tetejére építették, amelyben 2 fő hajózószemélyzet, a pilóta és a navigátor foglaltak helyet. A repülőgép meghajtásához 2 db Daimler-Benz DB 603-at választottak, melyek egyenként 1750 LE-sek voltak. A motorok négytollú állítható VDM-légcsavarokat forgattak meg.
Az alsószárnyas, szabadonhordó konstrukciójú Ar 440 V-1-et az Ar 240 V-10-ből (más források szerint a V-3-ból) építették át. Az első prototípussal, majd a további három mintapéldánnyal is Rechlinben, az Erprobungstelle bázison végeztek kísérleti repüléseket. A projektet utóbb 1944 végén mégis törölték a rivális Dornier Do 335 típus sikeressége miatt. Az Ar 440 vadászként – azaz eredeti feladatkörében – sohasem került bevetésre. A Luftwaffe állományában végül aztán csak egyetlen gépet alkalmaztak, azzal is mindössze felderítő küldetéseket hajtottak végre a Szovjetunió és Dél-Anglia fölött.
Az Arado Ar 440 főbb műszaki adatai:
Gyártó: Arado Flugzeugwerke GmbH
Típus: magassági nehézvadász repülőgép
Személyzet: 2 fő
Motor: 2 db 1750 LE-s Daimler-Benz DB 603G tizenkét hengeres, léghűtéses fordított V-motor
Fesztávolság: 16,6 m
Hosszúság: 14,33 m
Magasság: 3,97 m
Szárnyfelület: 35 m²
Üres tömeg: 9208 kg
Maximális felszálló súly: 12210 kg
Max. sebesség: 747 km/h
Hatótávolság: 2500 km 2700
Fegyverzet: 2 db 30 mm-es MK 108 gépágyú, 3 db 20 mm-es MG 151/20 gépágyú, 2 db 13 mm-es MG 131 nehézgéppuska, 1000 kg bomba
Felhasznált irodalom:
Heinz J. Nowarra: Die Deutsche Luftrüstung 1933-1945, Bernard & Graeffe Verlag, Koblenz 1993.
85 éve másfélmillió német katona, két és félezer páncélos, kétezer repülőgép zúdult az egymilliós lengyel hadseregre, amely alig 150 páncélossal és 400 elavult repülőgéppel rendelkezett. 1939. szeptember 1-jén tört ki…
Adolf Hitler kezében ostorral, két fegyveres társaságában berontott a Bad Wiessee-i Hanselbauer szálloda 7-es számú szobájába. „Röhm, le vagy tartóztatva!” – ordította. Ernst Röhm, az SA (Sturmabteilung) nevű náci félkatonai szervezet…
81 éve, 1943. május 16-án ért véget a megszálló nácik elleni felkelés a varsói gettóban. A varsói gettófelkelés a legjelentősebb zsidó ellenállási akció volt a II. világháború idején, amely súlyos…
Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.
Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.
Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.