Négyüléses, közepes bombázó repülőgép. A LeO 451 a második világháborút megelőző időszakban a francia repülőgépipar legjobb bombázógépe volt. A jól sikerült, szép vonalú alkotás meggyőző erővel bizonyította, hogy lejárt a szögletes formájú, esetlen repülőgépek kora, amelyek a harmincas években Franciaország egét járták. A LeO 45.01 jelű két prototípus 1937 januárjában repült először, amikor a LeO cég 1934 novemberében megnyerte a korszerű nappali bombázógépre kiírt pályázatot. A LeO 451B.4 sorozatgépeket 1939 őszén állították csapatszolgálatba. A gyártás Franciaország összeomlásáig zökkenőmentesen folyt, 580 repülőgép készült el. A csatákat átvészelt gépek tovább repültek; a bombázógépeket 12 személyes polgári utas-, illetve 17 személyes ejtőernyős-szállítógépekké alakították át, néhány még az ötvenes évek közepén is repült. Az ábrán látható repülőgép a GB1/11 bombázócsoporté volt, a marokkói Oran-La-Sénia támaszponton.
TECHNIKAI ADATOK
-
Hossz: 17,17 m
-
Magasság: 5,24 m
-
Fesztávolság: 22,52 m
-
Hatótáv: 2300 km
-
Személyzet: 4 fő
-
Csúcsmagasság: 9000 m
-
Szerkezeti tömeg: 7815 kg
-
Felszálló tömeg: 11 400 kg
-
Csúcssebesség: 495 km/h
-
Fegyverzet: egy 7,5 mm-es mereven beépített géppuska a törzs elején, egy 20 mm-es forgatható gépágyú a lövésztoronyban a törzs tetején, egy 7,5 mm-es gépágyú a toronyban a törzs alján és 2000 kg-os bombateher zárt bombatérben
-
Hajtómű: két 1140 Le-s (850 kW) Gnöme-Rhöne 14N-48/49 típusú, 14 hengeres, kétsoros csillagmotor