1936-ban a holland tengerészeti légierő új típusra kívánta cserélni az anyaországban és holland gyarmatokon felderítésre és torpedóvetésre használt, elavult Fokker T.IV-W hidroplánt. Elkészült a Fokker T.VIII-W típus, amelyet 1939-ben álíitottak szolgálatba. Három altípus is született. Az első a T.VIII-W/G jelű volt, 19 darabot gyártottak vegyes fa-fém szerkezettel, a törzs hátulsó része fából készült. A 12 darab T.VIII-W/M is vegyes építésű volt, de ezeken a gépeken a törzs hátulsó részét már könnyűfémből alakították ki. A harmadik, némileg nagyobb méretű altípusból, a T.VIII- W/C-ből ötöt Finnország vásárolt meg (egyet közülük kerekes kivitelben) 890 Le-s (663,5 kW) Bristol Mercury XI típusú csillagmotorral.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Hossz: 13,05 m
-
Magasság: 5,01 m
-
Fesztávolság: 18,08 m
-
Hatótáv: 2750 km
-
Személyzet: 3 fő
-
Csúcsmagasság: 6800 m
-
Szerkezeti tömeg: 3100 kg
-
Felszálló tömeg: 5000 kg
-
Csúcssebesség: 285 km/h
-
Fegyverzet: egy 7,92 mm-es mereven beépített géppuska a törzs bal oldalán, egy 7,92 mm-es forgatható géppuska a pilótafülke hátsó részén és lehetőség 600 kg-os torpedó- vagy bombateher zárt elhelyezésére
-
Hajtómű: két 450 Le-s (335,5 kW) Wright R-975-E3 Whirlwínd típusú, kilenchengeres egysoros csillagmotor