Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket.
A Bell repülőgépgyár által gyártott egymotoros, együléses vadász és vadászbombázó. Az alsószárnyas, orrkerekes, teljesen fémépítésű gép jellegzetessége a pilótafülke mögött elhelyezett motor volt. Így szabadon maradt a hely a repülőgép orrában a géppuskáknak meg a tricikli-elrendezésű futómű orrkerekének, és a motor közelebb került a gép súlypontjához, miáltal javult a gép fordulékonysága. Az XP-39 jelű prototípus 1938 áprilisában szállt fel először, sebessége, emelkedő képessége megfelelt a hagyományos vadászokénak, fegyverzet tekintetében felülmúlta azokat. Az amerikai pilóták elégtelen magassági teljesítménye miatt nem kedvelték, pedig a Földközi-tenger mellett, és a Távol-Keleten eredményesen használták. 1939-1944 között gyártott 9 588 db P-39-ből 5 134 darabot a Szovjetunió kapott, ahol kis- és közepes magasságban vívott légi harcokhoz kitunő vadásznak tartották. A beépített 37 milliméteres páncéltörő gépágyúval és a szárnyak alá szerelt bombákkal vadászbombázóként a német nehézharckocsikat is sikerrel támadhatta.
TECHNIKAI ADATOK:
Hossz: 9,23 m
Magasság: 3,63 m
Fesztávolság: 10,35 m
Hatótáv: 2360 km
Személyzet: 1 fő
Csúcsmagasság: 10 670 m
Szerkezeti tömeg: 2550 kg
Felszálló tömeg: 3545 kg
Csúcssebesség: 615 km/h
Motor: Allison V-1710-63, 12 hengeres; 1325 LE
Fegyverzet: 1 db 37 mm-es gépágyú, 2 db 12,7 mm-es Browning géppuska v. 4 db 7,62 mm-es géppuska v. 1 db max. 226 kg-os bomba
Szögre akasztották a fegyvert, dalra fakadtak, hangosan kurjongattak, megajándékozták egymást, sőt futballmérkőzést játszottak december végén a lövészárkok ellentétes oldalán küzdő katonák. A legtöbbször szó szerint fizikai összeborulásra csak a karácsony…
Az Ivo Dzsimáért folytatott küzdelem a második világháború csendes-óceáni hadszínterének egyik legvéresebb ütközete volt. A Kuribajasi tábornok vezette közel 22 ezres japán haderő a korábbi gyakorlattól eltérően nem a partvonal…
A USS Albacore (SS-218) egy Gato osztályú tengeralattjáró volt, amely a második világháború során a csendes-óceáni hadszíntéren teljesített szolgálatot 1944-es elsüllyedéséig. A roncsot víz alatti régészek találták meg a japán…
Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.
Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.
Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.