Érdekes módon a II. világháború legnagyobb méretű vadászgépe éppen a hellyel mindig is szűkölködő haditengerészet legjobban bevált típusa lett, 1943-tól a csendes-óceáni hadszíntéren verhetetlennek bizonyult. Fejlesztése 1938-ban kezdődött, a lehető legkisebb méretű sárkányt akarták szerkeszteni a nagy teljesítményű Pratt & Whitney XR-2800 motorhoz. A magasra tört sirályszárnnyal helyet biztosítottak a nagy átmérőjű légcsavarnak anélkül, hogy emiatt túl magas futómű kellett volna. Bár a prototípus már 1940 nyarára készen állt, a tengerészet mégis csak 1942-ben tudta szolgálatba állítani a jellegzetesen egyszínű, tengerkék gépet, (de voltak olyanok is, amelyeknek a hasuk fehér, a törzsük közepe hosszába és a vezérsík szürkés kék, a szárny felsőrésze, valamint a törsz felsőrésze tengerkék) ami a nyomasztó japán Zero -fölény miatt már igen sürgető volt. Az alacsony támadásban is kiváló gépet a japánok méltán nevezték el "Süvítő halál"- nak, fő sikereit mégis vadász feladatkörben aratta. A japán kapituláció napjáig több, mint 2000 japán ellenséges gép lelövését igazolták a Corsair-ek. A Hellcat vadászokkal együtt az F4U Corsair a háború végéig biztosította az amerikai légi fölényt, de utolsó változatai még Koreában is sikerrel szerepeltek. 1952 karácsonyáig összesen 12 681 gép gördült le a gyártószalagokról és ebből több, mint 10 000 darab a világháborúban is küzdött.
TECHNIKAI ADATOK
-
Méretek: hossz 10,17 m; magasság 4,87 m; fesztáv 12,49 m
-
Súly: 4078 kg (üresen); 6350 kg (harckészen)
-
Személyzet: 1 fő
-
Fegyverzet: 6 db 12,7 mm-es Browning MG 53-2 géppuska mereven beépítve a szárnyba, 2 db 545 kg-os bomba, vagy 8 db 127 mm-es rakéta
-
Motor: 2000 LE-s Pratt & Whitney R-2800-8W csillagmotor
-
Hatótávolság: 2510 km
-
Teljesítmény: max. sebessége 670 km/h; csúcsmagasság 11 280 m