A könnyű Crusader típusokat követve a Vickers 1937-ben megépítette a Tetrarchot. (Eredeti elnevezése Purdah volt.) Bár a brit hadsereg elfogadta, gyártását egészen 1940-ig felfüggesztették. Addigra el is avult, a felderítő szerepkörben a könnyű harckocsikat erre az időre gyakorlatilag már teljesen felváltották a páncélautók. Végül mégis mintegy 180 darab épült belőle. Néhány példányát a lend-lease szállítmányok keretében a Szovjetunió kapta meg, míg egy osztag 1942 májusában Madagaszkáron vett részt harci cselekményekben. A sivatagban alkalmatlannak bizonyult a nem megfelelő hűtés miatt, de 1943-ban új alkalmazási terület nyílt meg előtte, mint légiszállítású csapatok támogatására szánt tank előtt. (A Hamilcar vitorlázó repülőgépet speciálisan a Tetrarch szállítására tervezték.) Néhány példánya bevetésre került a normandiai partraszálláskor, valamint a rajnai átkeléskor. Más darabjait gyalogsági támogató szerepre alakították át, az eredeti 40 mm-es löveg helyett egy 76,2 mm-es tarackra szerelve fel. A Tetrarch különleges megjelenését nagy kerékgörgős felfüggesztése biztosította, amely talán megkönnyítette a fordulás közbeni kormányzást.
TECHNIKAI ADATOK
-
Szolgálatba állt: 1942
-
Legénység: 3 fő
-
Tömeg: 7620 kg
-
Hossz: 4,11 m
-
Szélesség: 2,31 m
-
Magasság: 2,12 m
-
Fegyverzet: 40 mm-es QFSA (gyorstüzelő félautomata) löveg
-
7.92 mm-es BESA géppuska
-
Max. páncélzat: 14 mm
-
Motor: Meadows MAT 12 hengeres, benzines (165 LE)
-
Max. sebesség úton: 64 km/h
-
Hatótáv: 225 km