Az Implacable-osztály két hajójának építését (HMS Implacable, HMS Indefatigable) néven 1938-ban rendelték meg, már a háborús készülődés jegyében. Az első hajó építését 1939 kora tavaszán, a másodikét a második világháború kitörése után, 1939 novemberében kezdték csak meg. Az Illustrious-osztály építése közben szerzett tapasztalatokat messzemenően felhasználták. Megváltoztatták (növelték) a repülőhangár nagyságát, hogy több repülőgép hordozására legyen alkalmas, ahol lehetett csökkentették a páncélzat vastagságát és megváltoztatták a repülőliftek helyét, működését is. Mindezen változtatásokkal elérték, hogy a majdnem 24 000 tonna standard vízkiszorítású hajó kétszer akkora mennyiségű (50-80 darab) repülőgép üzemeltetésére vált alkalmassá. Mindkét hajó csak 1944-ben állt szolgálatba. A csendes-óceáni - elsősorban az Okinawa környéki - hadműveletekben történt bevetésük során bizonyították, hogy páncélvédettségük csökkentése ellenére a kamikaze támadásokat jobban elviselték, mint amerikai társaik. Egyedüli hátrányuk a viszonylag kis hatótávolság volt. Az 1950-es évek közepén mindkét hajót kivonták a szolgálatból és lebontották.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Vízrebocsátás: 1942.
-
Vízkiszorítás: 23.760 t (üresen), 32.625 tonna harckészen
-
Méretek: hossz: 233,6 m - szélesség: 29,1 m - merülés: 8,9 m
-
Sebesség: 32 csomó (59 km/h)
-
Személyzet: 1550 + 700 fő RAF repülõszemélyzet
-
Hajtómű: 6 Parsons gőzturbina - 148 000 LE
-
Hatótávolság: 20,000 km 14 csomó (26 km/h) sebességgel
-
Fegyverzet: 16 db 114-mm-es löveg, 48 db 40 mm-es légvédelmi ágyú és 15 db 20 mm-es légvédelmi gépágyú - 50-80 repülőgép
-
Páncélzat: 100 mm - vízvonal, 70 mm - fedélzet