Az Sd.Kfz. 7 fejlesztése 1934-ben vette kezdetét, azt követően, hogy a hadsereg bejelentette igényét egy nyolctonnás féllánctalpas vontatóra. A típus először 1938-ban jelent meg, elsősorban a 88 mm-es légvédelmi (Flak) ágyú vontatására szánták. Az SdKfz. 7 maximum 12 főt, és/vagy tekintélyes mennyiségű utánpótlást szállíthatott, emellett 8000 kg tömeget vontathatott. A járművek zömét csörlővel is ellátták. Igen használható járműnek bizonyult, és különféle fegyverek hordozójaként is igénybe vették. A típust a V-2 ütegek megfigyelő és parancsnoki járműveként is alkalmazták. Az SdKfz. 7 még az ellenség csodálatát is kivívta, a briteket például annyira lenyűgözte, hogy megkísérelték a zsákmányolt járművek pontos lemásolását.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek - hosszúság 6,84 m; szélesség 2,40 m; magasság 2,60 m
-
Súly: 11 500 kg;
-
Személyzet: 12 fő
-
Fegyverzet: az alapváltozatnak nincs
-
Páncélzat: 8 mm
-
Hatótáv: 250 km
-
Motor: egy 140 LE (104,4 kW) teljesítményű hathengeres Maybach HL 62 benzinmotor
-
Teljesítmény: max. sebessége úton 50 km/h;