Az M5-öshöz vezető munkálatok 1941-ben vették kezdetüket, amikor az M3 harckocsi lánctalpát és felfüggesztési rendszerét alapul véve kifejlesztették a T20 és a T21 jelű vontatókat. 1942 októberében a T21-et M5 néven szabványosították. Az M5-öst a 105 és 155 mm tarackok vontatására, illetve kezelőszemélyzetük és teljes felszerelésük szállítására szánták. A típusnak összesen ötféle változatát gyártották, amelyek elsősorban lánctalpuk és felfüggesztésük kialakításában tértek el egymástól. Az International Harvester által előállított M5-ös sorozatgyártása 1942-ben vette kezdetét. A típus szabvány felszerelésének része egy csörlő és egy, a csörlő alá szerelt görgőrendszer, ami lehetővé teszi, hogy a jármű akár előre, akár hátrafelé vontatni tudjon. A II. világháború után az M5 már nem állt rendszerben az amerikai hadseregben, de Ausztria, Japán, Jugoszlávia és Pakisztán haderői még jóval 1945 után is szolgálatban tartották.
TECHNIKAI ADATOK:
-
Méretek - hosszúság 5,03 m; szélesség 2,54 m; magasság 2,69 m
-
Súly: 13 791 kg
-
Személyzet: 1+10 fő
-
Fegyverzet: egy 12,7 mm légvédelmi géppuska
-
Páncélzat: nincs
-
Hatótáv: 241 km
-
Motor: egy 207 LE (154 kW) teljesítményű Continental R6572 hathengeres benzinmotor
-
Teljesítmény: max. sebessége úton 48 km/h