Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket.
Ez a típus volt az első modern tengeralattjáró, amely ténylegesen képes
volt huzamosabb ideig a vízszínt alatt haladni, és nem csak akkor
merült le, mikor el kellett rejtőznie a szövetséges hajók elől. A XXI-es típusú tengeralattjáró a XXIII-as jóval nagyobb
változatának számított. Vízkiszorítása lemerült állapotban 1652 t, s
olyan óceánjáró szerkezetnek építették, mely a Schnorchel készüléknek
és a hagyományos dízel-villany meghajtásnak köszönhetően teljesen a víz
alá merülve is képesnek bizonyult hadműveletek végrehajtására. A
felszín alatt 29 km/h (16 csomó) sebességgel haladhatott, fegyverzetét
23 torpedó alkotta. A hajótestet áramvonalasra tervezték, hegesztett
lemezekből építették, és a gyártás meggyorsítása érdekében előre
gyártott elemekből szerelték össze. Érdemes megfigyelni, hogy a
tengeralattjáró nem kapott a hajótesthez rögzített fedélzeti löveget. A
konstrukció jellegzetességét az elől, középen elhelyezett hanglokátor
és a kapcsolódó hanglokátortornyok adják. Dönitz tengernagy úgy
tervezte, hogy a XXI-es típussal 1944 végén felújítja a szövetséges
konvojok elleni harcokat, ám a tengeralattjáró gyártását a szövetséges
bombázók hadjáratai meghiúsították, és a típus végül soha nem került
bevetésre. A XXI típus megnövelt kapacitású akkumlátorokat (3-szor erősebb volt
mint a VIIC), hidraulikus torpedó-újratöltő rendszert, az élelmiszerek
tárolására szolgáló hűtőkamrát, illetve számos egyéb technikai és
kényelmi fejlesztést kapott. Emellett a XXI-esek rendelkeztek a
lopakodás képességével, vagyis észrevétlenül meg tudták közelíteni a
célpontot, a korabeli eszközökkel lehetetlen volt bemérni őket. Az
egyetlen elkészült példány, az U-2540 lajstromjelű tengeralattjáró csak
egyetlen héttel a Harmadik Birodalom kapitulációja előtt került
bevethető állapotba.
85 éve másfélmillió német katona, két és félezer páncélos, kétezer repülőgép zúdult az egymilliós lengyel hadseregre, amely alig 150 páncélossal és 400 elavult repülőgéppel rendelkezett. 1939. szeptember 1-jén tört ki…
Adolf Hitler kezében ostorral, két fegyveres társaságában berontott a Bad Wiessee-i Hanselbauer szálloda 7-es számú szobájába. „Röhm, le vagy tartóztatva!” – ordította. Ernst Röhm, az SA (Sturmabteilung) nevű náci félkatonai szervezet…
81 éve, 1943. május 16-án ért véget a megszálló nácik elleni felkelés a varsói gettóban. A varsói gettófelkelés a legjelentősebb zsidó ellenállási akció volt a II. világháború idején, amely súlyos…
Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.
Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.
Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.