„Csak azért írtam alá, mert úgy gondoltam, hogy az idős gentleman kiváncsi az aláírásomra.” - Adolf Hitler

Második világháború

patreon reklamTámogass bennünket!
Anyagi eszközeink nincsenek, ezek hiányában viszont hosszabb távon leküzdhetetlen nehézségbe ütközik e bázis fennmaradása. Honlapunk nonprofit, csapatunk tagjai puszta elhivatottságból teszik, amit tesznek. Ezért kérjük: akinek fontos e felület fennmaradása, e közösség további munkája, és üzenetünk eljuttatása minél szélesebb körbe, támogasson bennünket. 

Horten Ho 229 csupaszárny repülőgép

ho229b
 
Van némi vita ennek a repülőgépnek az elnevezése körül. A német repülőgyártás, akárcsak szovjet ellenfeleik, a gyártó után nevezték el gépeiket. A "Ho" a Horten szóból ered, mivel a gép tervezői Walter és Reimar Horten voltak. Ugyanakkor a gyártója Gothar, így egyesek a gépet Go 229-ként ismerik, mivel azonban a gép sorozatgyártásra sose került, a korábbi név ragadt rajta. A Ho 229 nagyhatósugaró vadászbombázónak készült, négy 30 mm-es Mk 108 löveggel és két 500 kg-os bombával volt felszerelve. Kiválóan irányítható, 2 000 mérföldig bevethető, közel 980 km/h végsebességgel, amely a Junkers ikermotoroknak volt köszönhető. Azonban sose jutott túl a tesztelési fázison. Az első tesztrepülést követően (1945. január, Oranienburg) a szövetséges katonák lerohanták a fejlesztőbázist. A háború után az USA hatóságai nagyon szerették volna megtalálni és Amerikába "csábítani” a hadizsákmányként lefoglalt fantasztikus Ho 228 és Ho 229 modelleket megalkotó Horten fivéreket, ők azonban a háborút követően Peron Argentínájába menekültek. Ugyanez történt a Focke-Wulf sok előremutató modellt megalkotó tervező-főmérnökével, Kurt Waldemar Tankkal, aki az argentin légierő számára kifejlesztette annak első léglökéses gépét, a Focke-Wulf Ta–183 terveit továbbfejlesztve.

TECHNIKAI ADATOK

  • Max. súly: 6.912 kg

  • Fesztávolság: 16,75 m

  • Hossz: 7,48 m

  • Fegyverzet: 2 x 30 mm MK 108 gépágyú, R4M rakéták és 2 x 500 kg bombateher

  • Hatótáv: 1000 km

  • Sebesség: 977 km/h 12.000 méteren

  • Hajtómű: 2 db Junkers Jumo 004B turbómotor

Hirdetés

További cikkek

A
A 25. órában vagyunk!

Minden családban keringenek történetek arról, mit is tett, vagy élt át egy rokon a II. világháborúban. Sokáig erről még beszélni sem volt ildomos, ám sok családban még ma is élnek azok az emberek, akik átélték a történelem egyik legnagyobb háborúját. Az ő történeteiket szeretnénk most megosztani, hogy azok is hallathassák a hangjukat, akik eddig nem tehették, vagy ma már nincsenek köztünk.

Bővebben
Látogatásaink

Az évek során igyekeztünk minél több - a világháborúhoz kapcsolódó - múzeumba, hadiparkba, haditechnikai bemutatóra és egyéb helyszínre eljutni. A gyűjteményünket olvasóink beküldött képeivel remélhetőleg tovább sikerül folyamatosan bővítenünk.

Tovább
Emlékművek

Hideg kő és/vagy fém mementói a múlt eseményeinek, a múlt embereinek és tetteiknek. Hidegek - mégis élnek. Naponta elmegyünk mellettük, mégis ritkán állunk meg, olvasunk el néhány nevet, és hajtunk fejet.

Tovább